
W pierwszym semestrze roku szkolnego 2018/2019 w ramach Szkolnego Programu Profilaktycznego uczniowie uczestniczyli w trzech formach kontaktu ze sztuką.
1. Wyjście na warsztaty muzyczne do Opery Podlaskiej „Drzwi do świata muzyki” „
Zostaliśmy wprowadzeni w świat muzyki. W czasie zabawy uczniowie poruszali się w rytmach proponowanych przez edukatorów, ale również podawali własne propozycje, które znają z otaczającego świata (pociąg, zegar, bicie serca). Szukali odpowiedzi na pytania o to, czym jest cisza, a czym dźwięk, jakie dźwięki nas otaczają, czy wpisane są w nie emocje, czy mają na nas wpływ, wywołują reakcje, uczucia.
2. Występ w szkole teatru Conieco z przedstawieniem „ Dwa serca”
Przedstawienie ekologiczne pokazało dzieciom w sposób przystępny jak nie należy zachowywać się w lesie oraz zasady postępowania z odpadami. Strach na wróble – Staszek, lis, wiaterek przestrzegają nas przed tym jak góra nieczystości może zamienić się w wielką Paskudę, którą bardzo trudno wygonić.
3. Występ w szkole teatru Conieco z przedstawieniem „Pluszowa opowieść o przyjażni”
W atmosferze przygotowań do świąt obejrzeliśmy przedstawienie o sile przyjaźni.
Zimny Bałwanek postanawia ,że zrobi wszystko, by być cieplejszym dla swojego przyjaciela zajączka. Poświecenie i upór sprawiają, ze znajduje się często w zabawnych sytuacjach. Wszystko jednak dobrze się kończy a widzowie dowiadują się , że prawdziwa przyjaźń to oddanie i poświecenie dla innych.
W naszej placówce działania wychowawczo-profilaktyczne prowadzone są poprzez indywidualne rozmowy z wychowankami, rodzicami, prowadzenie zajęć, zaplanowane imprezy szkolne, pozaszkolne, różnorodne akcje, spotkania z przedstawicielami instytucji działających na rzecz bezpieczeństwa społeczeństwa. Współpracujemy z instytucjami: Komendą Miejską Policji, Komendą Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku.
Podstawą oddziaływań wychowawczo - profilaktycznych jest: rozwój ucznia w kierunku większej samodzielności, zdolności do uczestnictwa życiu społecznym, kulturalnym, troska o własne ciało, wyksztalcenie nawyku dbania o swoje zdrowie itp.
Wychowanie to wspieranie dziecka w rozwoju ku pełnej dojrzałości w sferze fizycznej, emocjonalnej, intelektualnej, duchowej i społecznej, które powinno być wzmacniane i uzupełniane przez działania z zakresu profilaktyki dzieci i młodzieży. To proces angażujący dwie osoby: wychowawcę (np. rodzica, nauczyciela, duszpasterza, sąsiada, starszego kolegę) oraz wychowanka (dziecko/nastolatka). Osoby te pozostają w relacji opartej na wzajemnym poszanowaniu godności osobistej i współdziałają w osiąganiu pełnej dojrzałości
w wymienionych wyżej sferach.
Profilaktyka to proces wspomagania wychowanka w radzeniu sobie z trudnościami zagrażającymi prawidłowemu rozwojowi i zdrowemu życiu, a także ograniczenie i likwidowanie czynników blokujących i zaburzających zdrowe życie.
Rozróżnia się profilaktykę:
Dzisiaj 22
Wczoraj 53
Tygodniowo 456
Miesięcznie 456
Razem 113528
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.