• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Rozstrzygnięcie Międzyszkolnego Konkursu Fotograficznego pt. "Ach, jaki piękny jest las"

Dodano: 23.06.2024

  Dnia 18czerwca 2024 r. podczas szkolnego Festynu Integracyjnego odbyło się rozstrzygnięcie Międzyszkolnego Konkursu Fotograficznego pt. "Ach, jaki piękny jest las". Głównym celem konkursu była popularyzacja fotografii wśród uczniów szkół specjalnych oraz zwrócenie uwagi na piękno oraz bogactwo przyrodnicze lasów. Patronat nad konkursem objęło Nadleśnictwo Dojlidy, które było również fundatorem nagród głównych.

   Składamy serdeczne podziękowania Panu Maciejowi Dawidziukowi - Nadleśniczemu Nadleśnictwa Dojlidy za wsparcie w postaci przekazania nagród laureatom konkursu. Wszystkie zdjęcia zachwyciły nas swoim pięknem i różnorodnością.

  Jury w składzie p. wicedyrektor Bożena Dąbrowska, p. Jolanta Maria Stypułkowska - edukator leśny Nadleśnictwa Dojlidy oraz p. Katarzyna Klima przyznało następujące miejsca:

I MIEJSCE - ex aequo: Jonatan Keijzer i Oliwia Bielenia

II MIEJSCE- ex aequo: Wiktor Kulikowski i Kornel Skawski

III MIEJSCE- ex aequo: Paweł Gniedziejko i Michał Rećko

WYRÓŻNIENIA: Szymon Ułomek, Alberto Toczyłowski i Julia Dąbrowska

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów! Zapraszamy do fotogalerii 

Sprawozdanie z realizacji Programu Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej

Dodano: 23.06.2024

   W naszej szkole w roku szkolnym 2023/2024 w klasie 1 b realizowany był program, który wpisany jest do krajowego systemu rekomendacji programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego "Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej". Głównym celem programu jest rozwijanie w uczniach umiejętności, które pozwolą im radzić sobie ze stresem i trudnościami dnia codziennego. Program składa się z 10- ciu części tematycznych, które koncentrują się na różnych aspektach funkcjonowania dzieci oraz pomagają w kształtowaniu pozytywnych postaw i zachowań poprzez rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych. Program porusza następujące tematy: optymizm, przyjaźń, kreatywność, wytrwałość, zdrowie, szczerość, życzliwość, wdzięczność i marzenia.

   Na pierwszych zajęciach dzieci zapoznały się z wyposażeniem apteczki medycznej, która jest pomocna przy zranieniach fizycznych. Kolejnym krokiem było wykonanie przez dzieci swoich apteczek. Uczestnicy programu samodzielnie ozdobili swoje apteczki a następnie umieścili w nich rzeczy, przedmioty, smakołyki, maskotki, zabawki po które sięgały w trudnych dla nich chwilach. Zebrane w apteczce skarby miały zadanie złagodzenia stresu, poprawy humoru. W trakcie trwania programu dzieci tworzyły zawartość apteczki tak, by czerpać z niej siłę i ukojenie w trudnych chwilach. Każdy z uczestników zgromadził rozmaite pamiątki, rysunki drobne przedmioty i symbole, przypominające o tym, czego uczyliśmy się w trakcie zajęć.

   Dzieci po zakończeniu udziału w programie bardzo chętnie wracają do swoich apteczek. Znajdują się one zawsze w zasięgu rąk dzieci, stanowią stały element wyposażenia klasy, są źródłem zadowolenia i wsparcia w trudnych dla nich chwilach.

Realizator programu Emilia Muśko

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ ”PODLASKI REGION RÓŻNORODNOŚCI”

Dodano: 23.06.2024

   Innowacja skierowana była uczniów Szkoły podstawowej Nr 35 przy Zespole Placówek Szkolno-Wychowawczych w Białymstoku. Adresatami było 8-ro uczniów klas 6c i 8b z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim.

   Głównym założeniem i celem innowacji było poznanie kultury, historii własnego miasta i regionu, a także kształtowanie postaw otwartych, nastawionych na zrozumienie innych kultur.

   Zakładane cele innowacji zostały osiągnięte. Podczas zajęć uczniowie poznawali swój region, kształtowali poczucie własnej tożsamości wzbogacając wiedzę o regionie. Umacniała się ich wieź z najbliższym środowiskiem rodzinnym, regionem i krajem. Działania uczniów wynikające z wdrażania tej innowacji umożliwiły pobudzanie naturalnej ciekawości świata, twórczej aktywności, rozwijały zdolności i zainteresowania.

  W trakcie realizacji innowacji wykorzystano metody i formy pracy dostosowane do możliwości psychofizycznych uczniów. Zastosowano następujące metody:

-metoda praktycznego działania- wykonywanie przez uczniów zadań o charakterze plastycznym

-metody percepcyjne: pokaz, obserwacja,

-metody słowne: pogadanka, objaśnienia.

   Zakładane cele programu zostały osiągnięte. Uczniowie zapoznali się z najbliższym otoczeniem. Uwrażliwili się na wartości kulturowe środowiska rodzinnego i wspólnoty lokalnej. Mieli okazję poznać różnorodność kulturową regionu podlaskiego. Podczas realizacji innowacji pobudzano zainteresowania historią i kulturą regionu, kształtowała się więź emocjonalna i patriotyczna ze swoim miejscem zamieszkania oraz regionem. Podjęte działania pozwoliły na wyzwalanie twórczej aktywności dziecka, wyrabianie szacunku wobec dorobku przeszłych pokoleń i rozumienie potrzeby ochrony tradycji. Dzięki pracom zespołowym uczniowie doskonalili umiejętności współpracy i współdziałania w grupie. Dzięki licznym wycieczkom i wyjściom doskonalili umiejętności zachowania się w miejscach użyteczności publicznej w sposób akceptowalny społecznie.

   Zadania zostały zrealizowane zgodnie z harmonogramem. Odbyły się pogadanki połączone z pokazem. Uczniowie zdobywali wiedzę oglądając filmy edukacyjne związane z historią i ciekawostkami naszego regionu, przeglądali fotoalbumy. Nabywali umiejętności komunikacyjne podczas swobodnych i kierowanych wypowiedzi wzbogacając swój język. Uczestniczyli w licznych wyjściach, spacerach i wycieczkach. Dzieci zwiedziły zabytkową wieżę zegarową bramy pałacowej Pałacu Branickich, kościół Św. Rocha, cerkiew Św. Mikołaja, poznali zabytki Białegostoku. Uczestniczyli w spacerze szlakiem Esperanto z przewodnikiem turystycznym, odbyli spacer Szlakiem WidziMisie . Wzięli udział w wycieczkach do: Muzeum Ikon w Supraślu, Podlaskiego Muzeum Sztuki Ludowej, synagogi i Muzeum w Tykocinie, meczetu w Kruszynianach, kościoła Św. Anny w Krynkach, sanktuarium i cerkwi w Sokółce, pracowni garncarskiej w Czarnej Wsi Kościelnej. Zdobyta wiedza i umiejętności przełożyła się na sukcesy w konkursie plastycznym „Perły Podlasia zorganizowanym przez Szkołę Podstawową Nr 32 w Białymstoku, w którym zdobyliśmy II miejsce oraz wyróżnienie.

Kochanym Tatusiom :-)

Dodano: 22.06.2024

    Komunikacja alternatywna i wspomagająca to codzienny sposób porozumiewania się osób niemówiących lub z trudnościami w mówieniu. Jest to metoda wykorzystywana w edukacji, wspieraniu rozwoju mowy, ale także w zabawie. Wiemy, że najlepszy sposób na naukę to właśnie zabawa, przedstawiamy więc jeden z takich sposobów - piosenki dziecięce z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się. Bogaty repertuar piosenek dziecięcych zawierających symbole PCS można znaleźć m.in. na kanale Pracownia AACownia. Zachęcamy, by w ten przyjemny sposób rozwijać umiejętności komunikacyjne dzieci.

Poniżej piosenka ze specjalną dedykacją dla wszystkich Tatusiów naszych uczniów, z okazji zbliżającego się ich Święta! 👨❤️

https://www.youtube.com/watch?v=qgKQ-P_Wptc (kliknij w link aby odtworzyć)

Zespół ds. AAC

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny DZIAŁAJĄC POZNAJEMY ŚWIAT

Dodano: 22.06.2024

   W roku szkolnym 2023/2024, od października uczniowie przyłączyli się do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego DZIAŁAJĄC POZNAJEMY ŚWIAT. Projekt jest realizowany w kl. IIa i kl. VIIIa na zajęciach z funkcjonowania osobistego i społecznego oraz zajęciach z kreatywności. W wybranych działaniach biorą udział inni uczniowie Zespołu. Główne założenia projektu to: rozwijanie wśród uczestników wrażliwości, ciekawości świata, poszerzanie wiedzy na temat tradycji, kultury i szacunku wobec samego siebie oraz innych osób.

   W I semestrze roku szkolnego 2023/2024 zostały zrealizowane zgodnie z założeniami projektu dwa moduły.

Moduł I POMAGANIE JEST FAJNE - w miesiącu październiku i listopadzie. W ramach tego modułu, między innymi:

w miesiącu październiku:

- w ramach Europejskiego Dnia Wynalazcy uczniowie odwiedzili Epi – Centrum Nauki w Białymstoku,

- w ramach Dnia Komisji Edukacji Narodowej uczniowie wykonali jesienne portrety nauczycieli, zaprezentowane podczas apelu szkolnego, 

w miesiącu listopadzie: 21 listopada koordynatorzy projektu wraz z uczniami przygotowali dla społeczności szkolnej Dzień Życzliwości.

Moduł II MAGICZNY CZAS NIEWIDZIALNEJ POMOCY - w miesiącu grudniu i styczniu. W ramach tego modułu, między innymi:

w miesiącu grudniu:

- w ramach tworzenia kreatywnych ozdób bożonarodzeniowych we współpracy z realizatorami projektu Szumi dokoła las, Nadleśnictwem Dojlidy w Białymstoku oraz rodzicami zorganizowane zostały warsztaty podczas których uczniowie wykonali stroiki bożonarodzeniowe,

- zorganizowany został konkurs plastyczny „ŚWIAT ANIOŁA”, do którego przystąpili uczniowie kl. IIa, kl. VIIIa i Grupa GWs ORW. Prace zostały umieszczone na stronie Facebooka Projektu, co łączyło się z przystąpieniem do ogólnopolskiego konkursu o tej samej nazwie.

w miesiącu styczniu:

- w ramach akcji Bezpieczne ferie zimowe, koordynatorzy przygotowali prezentacje multimedialne uświadamiającą konieczność zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych, które zostały przedstawione na zajęciach w kl. VIIIa, IIa, VIIIb. W II semestrze roku szkolnego 2023/2024 zostały zrealizowane zgodnie z założeniami projektu dwa moduły.

Moduł III - TWORZYMY, DZIAŁAMY, ROZBUDZAMY SIĘ DO ŻYCIA (LUTY, MARZEC) W ramach tego modułu, między innymi:

w miesiącu lutym:

- w ramach zadania :„Inspirujemy się nawzajem”– naukowe eksploracje uczestnicy projektu uczestniczyli w zabawach badawczych obejmujących obszary: dotyk, powietrze, wykonując samodzielnie masy typu slime, zadania sensoplastyczne, konstruowali pojazd napędzany powietrzem z balonika i eksperymentowali ze świecą.

w miesiącu marcu:

- w ramach zadania: „Witajcie” uczestnicy Projektu poznali sytuację swoich klasowych kolegów z Ukrainy z ukierunkowaniem na konieczności niesienia pomocy w sytuacjach trudnych oraz obejrzeli prezentację multimedialną przybliżającą tradycje i kulturę ukraińską, pokolorowali flagi Polski i Ukrainy a także skosztowali ukraińskiego ciasta przygotowanego przez mamę ukraińskiej koleżanki.

- w ramach zadania :„Najciekawsze obiekty regionu”. Wycieczka do miejsca związanego z naszą miejscowością, okolicą (muzeum, zabytki, skansen itp.) - uczniowie kl.II, Kl.VIIIa i grupy ORW- GWs odwiedzili skansen Podlaskie Muzeum Kultury Ludowej w Wasilkowie. Poznali jak pracowali i mieszkali ludzie w dawnych czasach.

Moduł IV DBAMY O SIEBIE, MYŚLIMY O INNYCH (KWIECIEŃ, MAJ) . W ramach tego modułu, między innymi:

w miesiącu kwietniu:

- w ramach cyklicznych spotkań czytelniczych we współpracy z biblioteką szkolną z okazji Międzynarodowego Dnia Książki i Praw Autorskich uczniowie w klasach posadzili magiczne nasionka – cebulki czytelnictwa. Zadaniem uczniów była odpowiednia pielęgnacja, do której należało między innymi: „czytać roślince co najmniej raz w tygodniu bajeczkę lub wierszyk lub opowiasteczkę”. - w ramach zadania: „Kulturalnie, czyli jak?”. Savoir Vivre w różnych sytuacjach uczestnicy projektu na zajęciach klasowych wysłuchali i omówili fragmenty audiobooka : "Bon czy ton, savoir-vivre dla dzieci" Grzegorza Kasdepke, na stołówce szkolnej podczas obiadów przypominali i stosowali dobre maniery przy stole.

w miesiącu maju:

- w ramach zadania: „Tydzień rodziny” uczniowie kl.VIIIa i grupy ORW-GWs na warsztatach kulinarnych przygotowali ciasteczka dla członków swojej rodziny, z wielkiej miłości i w podzięce dla mam, tatusiów i rodzeństwa oraz na zajęciach z kreatywności wykonali laurki dla mam.

Integracyjny Festyn Rodzinny

Dodano: 21.06.2024

  18.06.2024r. odbył się Integracyjny Festyn Rodzinny. Uczestniczyli w nim uczniowie wraz z rodzicami oraz przyszli uczniowie klas pierwszych. Swoją obecnością zaszczycili nas: zastępca Prezydenta Miasta Białegostoku Tomasz Klim, Dyrektor Departamentu Edukacji Wiesława Ćwiklińska, Radna Miasta Joanna Misiuk, p. Rafał Średziński Prezes STOWARZYSZENIA MY DLA INNYCH, Inspektor Maciej Filipiuk.

  W programie było wiele atrakcji: Bajkoland zorganizował dzieciom animacje - giga bańki, maty edukacyjne, klocki Dupllo, gry, łowienie rybek Strefę edukacyjną przygotowały: Stacja Sanitarno- Epidemiologiczną, Komenda Miejska Policji Straż Miejska, Nadleśnictwo Dojlidy. Strefę ekologiczną, którą przygotowało Stowarzyszenie My dla innych, Nadleśnictwo Dojlidy, Strefę kreatywną: Stowarzyszenie My dla innych przygotowało: malowanie twarzy, tatuaże brokatowe, balonowe zwierzaki. Zabawiał nas również pan Kamil – Dinozaur z Edu- Dango. Strefę relaksu, w której chętni mogli się poddać masażom rąk przygotowali uczniowie Akademickiego Medycznego Liceum Ogólnokształcące w Białymstoku. Do koła fortuny i malowania na folii zapraszały panie E. Fiedorczuk i E. Jabłonowska. Mini repertuar ze specjalną dedykacją dla rodziców zaprezentowała pani Agata Daniłowicz, nasza uczennica Kamila Gorazińska zaśpiewała piosenkę ,,Krawiec”. Grupa wokalna ze Środowiskowego Domu Pomocy Społecznej wystąpiła z repertuarem muzyczno-tanecznym. Organizatorzy zadbali by nie zabrakło kiełbasek z grilla, a rodzice zapewnili wyśmienite ciasta. Całą imprezę poprowadził DJ Łukasz Pólkośnik oraz panie Ania i Emilka.

PARTNEROM FESTYNU SERDECZNIE DZIĘKUJEMY!

• URZĄD MIEJSKI W BIAŁYMSTOKU

• DEPARTAMENT EDUKACJI

• DEPARTAMENT GOSPODARKI KOMUNALNEJ

• DEPARTAMENT PROMOCJI I TURYSTYKI

• MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO

• BAJKOLAND

• DJ ŁUKASZ PÓLKOŚNIK

• STOWARZYSZENIE ,,RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ”

• ZAZ DIALOG

• STRAŻ MIEJSKA W BIAŁYMSTOKU

• KOMENDA MIEJSKA POLICJI W BIAŁYMSTOKU

• EDU DANGO

• RADA RODZICÓW PRZY ZPSW

• POWIATOWA STACJA SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNA W BIAŁYMSTOKU

• NADLEŚNICTWO DOJLIDY

• WYŻSZA SZKOŁA MEDYCZNA W BIAŁYMSTOKU

Udział w projektach i programach

Dodano: 19.06.2024

   Nasza szkoła w roku szkolnym 2023/2024 brała aktywny udział w wielu ogólnopolskich projektach i programach edukacyjnych, w szczególności z zakresu edukacji prozdrowotnej, artystycznej, ekologicznej, sportowej, prospołecznej jak również z zakresu zdrowia psychicznego oraz bezpieczeństwa. Wdrożone i realizowane programy sprzyjają wszechstronnemu rozwojowi naszych uczniów oraz pozwalają im nabywać nowe umiejętności, rozwijać talenty i zainteresowania oraz osiągać sukcesy. Serdecznie gratulujemy🥰

Za udział w programach otrzymujemy liczne certyfikaty oraz dyplomy. Zapraszamy do galerii.

 

GIGA LAURKA dla Strażników Lasu

Dodano: 19.06.2024

Podczas Festynu Szkolnego wręczyliśmy podziękowania pracownikom Nadleśnictwa Dojlidy w ramach akcji Giga Laurka dla Strażników Lasu.

Innowacja pedagogiczna „Chcę się komunikować"

Dodano: 19.06.2024

   W II semestrze kontynuowane były zajęcia w klasie 1a prowadzone w ramach innowacji pedagogicznej "Chcę się komunikować". Miały one na celu rozwijanie umiejętności społecznych i komunikacyjnych z zastosowaniem komunikacji alternatywnej, każdy miesiąc poświęcony był tematycznie innemu miejscu. Zajęcia uważamy za bardzo udane i owocne.

Zapraszamy do fotorelacji.

Kinga Bergiel i Iwona Ropiak

Współpracujemy

  • Erasmus+
  • Fundacja Drzewo i Jutro
  • Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
  • Leroy Merlin
  • Chronimy Dzieci
  • Fundacja Sedeka
  • Olimpiady Specjalne
  • Szkoła Współpracy
  • Stowarzyszenie RMW

    © Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Powrót do góry